Deltalink, de value-add IT distributeur, gekend voor de distributie in België van o.a. Mist.com, Fortinet, F-Secure, Zyxel, QNAP etc. biedt IT-resellers nu ook een reeks extra diensten aan, waaronder managed services voor Fortinet. Het dienstenaanbod moet IT-resellers enerzijds helpen om hun eindgebruikers nog beter te bedienen en anderzijds meer zakelijke opportuniteiten te ontdekken.

Managed Services staan hoog op het prioriteitenlijstje van elke IT-reseller en eindgebruiker. Deltalink biedt o.a. een managed services oplossing aan voor Fortinet met de deltalink Managed Firewall Service. Deze dienst laat IT resellers toe om FortiGate appliances bij klanten via de cloud te configureren, controleren en te onderhouden. Via hetzelfde platform kan de IT reseller ook beroep doen op de specialisten bij deltalink om hen te helpen met één of ander probleem. Een volledige maandelijkse rapportering maakt eveneens deel uit van deze dienst. Deltalink is uniek in België met deze oplossing.

On-site vervanging in geval van hardware defect is een dienst die de continuïteit van de operaties bij een klant zo hoog mogelijk moet houden. Hardware defecten zijn haast niet te vermijden. In zo’n geval wil de eindgebruiker onmiddellijk een oplossing. Met de deltalink Care Service levert deltalink deze oplossing naar haar IT-resellers. De dienst omvat ofwel ‘next business day’ ofwel ‘binnen de 4u’ vervanging aan van het defecte Fortinet toestel inclusief alle formaliteiten en procedures die moeten gevolgd worden. M.a.w. de IT reseller wordt ontzorgd en de eindklant wordt snel geholpen.

Omdat ‘technologie’ blijft evolueren biedt deltalink tevens een reeks trainingen aan onder het label Deltacademy.  Zowel IT-resellers als hun klanten kunnen inschrijven op trainingen voor Fortinet en/of Zyxel. Het gaat hier over trainingen om bepaalde certificaties te halen, nieuwe producten te leren kennen of diepgravende technische competenties te verkrijgen. Omdat niet elke IT-reseller over gekwalificeerde trainers kan beschikken biedt deltalink hen de mogelijkheid om ook eindgebruikers uit te nodigen voor deze trainingen. De trainingen kunnen zowel doorgaan bij deltalink als bij de IT-reseller of zijn klant.

Johan Cools, general manager bij deltalink: “Onze diensten geven IT-resellers de mogelijkheid om hun eindklanten beter te bedienen en goed te kunnen inspelen op hun vragen. Sommige diensten zijn zo specifiek dat IT-resellers ze soms moeilijk zelf kunnen opzetten en aanbieden. Net daar willen we onze rol als ‘value add’ distributeur helemaal spelen nl. door die specifieke diensten te ontwikkelen die echt waarde creëren zowel voor de resellers als voor hun klanten. We evalueren continu noden van de klanten en hoe we deze kunnen vertalen in diensten met toegevoegde waarde voor alle partijen.”

Share This